Wednesday, October 11, 2017

Leptospirosis Kencing Tikus: Pengalaman Merawat Penyakit Kencing Tikus

Kencing tikus bahaya. Tu persepsi pertama bagi saya bila baca berita di akhbar tentang  beberapa kematian disebabkan  kencing tikus. Selebriti Din Beramboi dan Izwan Pilus adalah antara yang meninggal dunia mengejut disebabkan kencing tikus. Jadi bila adik saya sendiri yang didiagnos doktor kena penyakit kencing tikus ni Allah je yang tahu betapa risaunya hati ini. 
kencing tikus

Sebelum saya kongsikan pengalaman yang diceritakan oleh adik saya bekas pesakit penyakit kencing tikus ini. Saya kongsikan sedikit info mengenai apa itu penyakit kencing tikus, Simptom-simptom penyakit kencing tikus, bagaimana untuk mencegah dari terkena penyakit kencing tikus, komplikasi atau akibat daripada penyakit kencing tikus dan apakah tindakan jika mengalami simptom kencing tikus ini. 

TANDA KENCING TIKUS

Ini kisah pengalaman adik saya sendiri kena penyakit kencing tikus. 

TANDA KENCING TIKUS
Sebelum ni saya hanya pernah dengar tentang kencing tikus di berita dan saya tak sangka saya akan menjadi salah seorang yang mengalaminya. Kisah ni pada tahun lepas sekitar Ogos. .Pada mulanya saya berak darah lebih kurang dalam seminggu. Saya tak fikir ia sesuatu yang serius. Sebab saya tak ada sakit apa-apa. Kemudian lepas seminggu baru datang gatal-gatal badan, badan rasa lemah dan sakit kuat sangat di bahagian belakang. Rasa bisa-bisa badan. .Saya mula demam kebah, demam kebah dan saya cuba bertahan dua hari. Hari ketiga saya dah tak mampu tahan sakit sangat. Masa tu jam 4 pagi Subuh saya beritahu isteri dan isteri saya bawa saya ke hospital bahagian kecemasan. Saya diletakkan di katil kritikal dan dimasukkan air 8 botol. Masa tu tekanan darah terlalu rendah. Saya diletakkan di bahagian kecemasan lebih kurang 5 jam. Kemudian saya terus dihantar ke wad ICU. 
KENCING TIKUS PEMBUNUH SENYAP
.Di sini saya diberitahu saya kena  virus KENCING TIKUS. Ahli keluarga semua risau, yela kan KENCING TIKUS ni orang cakap PEMBUNUH SENYAP. Ia boleh menyerang fungsi organ lain macam buah pinggang, jantung, paru-paru dan sebagainya. Juga boleh mengakibatkan kematian mendadak. Mau tak risaunya. Semua risau terutama mak saya. .
RAWATAN DI ICU
Di sini ICU saya dipantau rapi. Masa ni saya rasa sakit dada, muka bengkak, nak tidur pun tak selesa dan memang tak berdaya rasanya. Hati terubat bila ramai ahli keluarga, jiran-jiran dan sahabat yang datang melawat. .
SUPLEMEN YANG DIAMBIL UNTUK MEMBANTU KUATKAN IMUN PESAKIT KENCING TIKUS
Saya ditahan di ICU selama dua hari. Masa hari kedua tu kakak saya datang dari Tanjung Malim hantarkan Vivix dan Nutriferon. Kali pertama dia bagi saya minum Vivix di katil ICU, dia bancuhkan ke dalam air botol. Merah. Pekat. Macam air sirap. Kakak saya pesan makan jugak Nutriferon yang diberi dalam bentuk sachet tu. Saya tuangkan je ke dalam mulut. .Selepas keluar dari ICU saya diletakkan di wad biasa selama 6 hari. Isteri saya terus berikan vitamin setiap hari. Alhamdulillah badan pun cepat rasa sihat dan segar. Hari ketujuh tu saya dah boleh teruskan kerja saya macam biasa. Terkejut geleng kepala group famili Tok Noi bila saya hantar gambar dah atas bot pada hari ketujuh tu. Alhamdulillah syukur sangat.


.Kakak saya beritahu vitamin yang diberi tu dapat membantu menguatkan imun badan saya melawan jangkitan virus dan bakteria dan memberi tenaga pada sel badan saya. Syukur Alhamdulillah. Terima kasih semua ahli keluarga dan sahabat yang mendoakan. Terima kasih Shaklee.SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4TESTIMONI 45 : MOHD AMIRUL BIN BADRI

Syukur Alhamdulillah saya pun lega sangat bila tengok dia sihat. Ye la dia orangnya sangat aktif bila tiba-tiba jatuh sakit memang semua orang terkejut. Kena pulak penyakit yang jika tidak dirawat dengan betul boleh menyebabkan kematian. Nauzubillah. 

Bagi mereka yang ada ahli keluarga atay sahabat yang kena penyakit kencing tikus cubalah ikhtiar berikan yang terbaik. Set Penyakit Kencing Tikus ini bagi menguatkan imun badan seterusnya membantu melawan virus kencing tikus. 

TIPS RAWAT DENGGI



Dapatkan Set Penyakit Kencing Tikus sekarang.

Anda boleh klik di sini untuk pembelian 


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=26c5553872d3a2e9df90b8f8ffb615c5


ATAU 
https://mohkitasihat.blogspot.my/p/daftar-ahli-di-sini.html


 HUBUNGI
 Pengedar Sah Shaklee Tanjung Malim Perak : 
Tinie Badri (Shaklee ID 927505)

012-2812952.  (whatsapp /sms)

hartini.badri@gmail.com (e-mail)

COD Shaklee: Tanjung Malim, Manjung
PENGEPOSAN KE SELURUH MALAYSIA TERMASUK SABAH & SARAWAK
Anda nak buat BISNES SHAKLEE? Sila hubungi saya. 

GROUP KAMI MEMANG SANGAT BEST!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gadget

This content is not yet available over encrypted connections.